О статье
А.А. Крутов, О.А. Смирнова
В статье проанализировано влияние психологических факторов на производительность и удовлетворенность сотрудников сферы электронной ком-мерции. Приведены известные классификации удовлетворенности трудом по раз-ным основаниям. Указаны основные факторы, влияющие на производительность. Рассмотрены теоретические основы по заданной проблематике. Описаны ведущие типы удовлетворенности сотрудников, занятых в электронной коммерции. Приведены специфические детерминанты успешности организационной комму-никации коммерческой деятельности.
коммерческая деятельность, психологические факторы влияния, профессиональная производительность, профессиональная удовлетворенность личности.
The article analyzes the influence of psychological factors on the productivity and satisfaction of e-commerce employees. The well-known classifications of job satisfaction on various grounds are given. The main factors affecting productivity are indicated. The theoretical foundations of the given problem are considered. The leading types of satisfaction of employees engaged in e-commerce are described. The specific determinants of the success of organizational communication of commercial activities are given.
commercial activity, psychological factors of influence, professional productivity, professional satisfaction of the individual.