О статье
В.А. Никольская, Г.В. Кошкина, С.В. Никольский
В статье рассмотрены вопросы управления персоналом в рамках системы менеджмента качества. Принимая во внимание многообразие услуг, специфику организационной структуры предприятий, оказывающих услуги, небольшую численность персонала, предложено в ходе разработки системы менеджмента качества использовать упрощенный алгоритм процедуры управления персоналом с учетом качества предоставляемых услуг. В связи с имеющейся зависимостью качества услуг от квалификации и уровня образования персонала и в целях повышения эффективности управления рекомендовано установить постоянный контроль уровня квалификации сотрудников.
качество услуг, система менеджмента качества, оценочные категории услуг, управление персоналом.
The article deals with the issues of personnel management within the quality management system. Taking into account the variety of services, the specificity of the organizational structure of enterprises providing services, small number of personnel, it is proposed to use a simplified algorithm of personnel management procedures in the development of quality management system, taking into account the quality of services provided. In connection with the existing dependence of the quality of services on the qualification and education level of personnel and in order to improve management efficiency, it is recommended to establish constant control over the level of qualification of employees.
quality of services, quality management system, evaluation categories of services, personnel management.